Sunday, May 13, 2007

ورود سگ و سياه ممنوع

بحث ها و فيلم هاي درباره تبعيض نژادي يادتان هست؟
اينكه روي در برخي مكان هاي عمومي مثل رستوران ها و فروشگاه ها مي نوشتند :
"ورود سگ و سياه ممنوع " چطور؟
نمي دانم چرا وقتي روي در فروشگاه ها با جمله
"از پذيرش خانم هاي بدحجاب معذوريم "
روبرو مي شوم ، ناخودآگاه ياد آن جمله مي افتم!

2 comments:

Atefeh said...

سلام. این که فقط واسه فروشگا ها نیست. توی ادارات دولتی حداقل اداره ما که برای حجاب خانوم ها دستورالعمل صادر شده که... اینجوری و اینرنگی باید لباس بپوشی بیای سر کار ....این جوری که تو هستی قبول نیست باید این جوری که ما می گیم بشی ...خب باز بگیم عدالت و تساوی و برابری.

نیا تو خانوم ..سوار هواپیما که اصلا نشو ...اوه سفر عمره ؟ عمرا.خدا اصلا اجازه نمی ده..

از ون ور ...آهای شما از اون طرف برو...اصلا مملکت شما رو نمی خواد چون موهات پیداست...

جالبه ! مو حقیقته. وجود داره اما دروغیهایی که نه حقیقته، نه قشنگه، نه خدا خواسته و نه خدا داده توی مملکت داره جولان میده...حکومت می کنه و افتخار.

اما ای زن تو باید بدونی که هیچ کس حتی خدایی که اینا میگن، تو رو وقتی می خواد و می زاره راه بری نفس بکشی و حرف بزنی که لباس مناسب بپوشی ؟ لباس مناسب توی مغازه ها نیست؟ چه حرفا؟ لباس مناسب گرونه؟ ای دروغ گو...گونی بپوش ! زشته؟ تو رو چه به قشنگی . چون خداوند آفریده هایی هم داره..نه ، حیوانات که نه! اون ها با وجودی که جنس قوی هستند ممکنه هستی تو رو، این که خدا تو رو در آفرینش با خودش شریک کرده، تو می تونی مادر باشی ! رو نبینن و فقط ظاهر تو رو ببینن و زیبایی تو رو. اونم نه زیبایی الهی که زیبایی... .و چون ضعیفند حق تو رو پایمال کنن ..ای زن اگه سوال داشتی می دونی خدا اینقدر آیه و سوره و اینا برات گذاشته که بری و جوابتو بگیری. پس الان برو حجابتو درست کن ...بودیگه مگه با تو نیستم ...داری یادداشت می کنی اینا رو ..بگیرید ببریدش پاسگاه ببینیم هدفش چیه؟؟؟؟

Yahya said...

البته نکته اینه که وشع جالب تر از این حرفهاست؛ و بهتره بگیم که در کشور ما، "ورود" به مکانهای عمومی که هیچ... برای این خانمها "خروج" از خانه هم ممنوع است (و این یعنی بومی سازی مفاهیم غربی!) ؛