Friday, May 11, 2007

پيامبران بي شمار ، معجزه هاي دم دستي

چهارشنبه شب ، مريلا زارعي مهمان برنامه شب شيشه اي شبكه تهران بود. نقد برنامه و مجري جاي خود كه آشكارا قصد كوبيدن مهمان برنامه را داشت و سعي مي كرد وانمود به بي طرفي كند . كاملا مشخص بود دليل حمله ها و موضع گيري هاي ديكته شده رشيدپور ، گرايش هاي فمينيستي زارعي است و اين مورد را با اشاره مستقيم به بازيهاي زارعي براي تهمينه ميلاني تاييد كرد.
رشيدپور نه تنها رفتار و افكار زارعي بلكه بازيهاي مقبول او را مورد انتقاد قرار داد.
زارعي در د فاع از خودش در مورد بازي در فيلم سربازهاي جمعه موضع نادرستي انتخاب كرد. بعد از اينكه رشيدپور بازي خوب او در سربازهاي جمعه را زير سوال برد و گفت آن سكانس خود به خود جايزه بگير بوده ، زارعي از روش معمول اتصالات الهي استفاده كرد و بازي خودش در آن سكانس را معجزه دانست !
مريلا زارعي با اين كار در واقع توانايي خودش را كمرنگ نشن داد ، چون به راحتي مي توان نتيجه گرفت آن بازي فقط يك اتفاق و لطف الهي بوده نه بازي خوب يك بازيگر. زارعي به معجزه خواندن آن بازي اكتفا نكرد و دعاي خير مردم را نيز در موفقيت خودش موثر دانست . شايد يك دليل او براي اين حرف فرار از حمله هاي رشيدپور بود ، چون مخالفت با معجزه هاي الهي در تلوزيون جايي ندارد . شايد واقعا زارعي فكر مي كند معجزه اي در فيلم كيميايي رخ داده است . در اين صورت اگر پاي صحبت بقيه يازيگران آن فيلم بنشينيم كل فيلم معجزه اي بزرگ معرفي شود.
معجزه بودن موفقيت هاي ايرانيان به اين مورد محدود نمي شود. بارهاو بارها ورزشكاران و كساني كه در رقابت هاي گوناگون هنري و علمي و فرهنگي جايزه اي گرفته اند ، موفقيت خود را معجزه و نتيجه دعاي خير مردم دانسته اند. با مزه است كه فكر كنيم كساني در اين كشور بي مشكل و دردسر! تنها دغدغه شان دعا براي موفقيت ورزشكاران و هنرمندان است!
بنابر اين بايد تمام ورزشكاران و بازيگران موفق دنيا مثل ديويد بكام ، كاكا،راجر فدرر و اسكاريهاي هاليوود را معجزه گراني بزرگ و پيامبران زمان دانست.

4 comments:

Anonymous said...

al hago val ensaf... khosham umad...
vagean ke hage in agaye rashid poro gozasht kafe dastesh...

Anonymous said...

al hago val ensaf... khosham umad...
vagean ke hage in agaye rashid poro gozasht kafe dastesh...

Anonymous said...

از زاویه جالبی به موضوع نگاه کردید. مطلب قابل تعمقیست.

ایرانیها از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند.

Anonymous said...

می خواستم که من هم چیزکی درباره ی این کمبود اعتماد به نفس و اثرات دعای خیر مردم بنویسم و خوش حالم که شما به این خوبی قبل از من اینکار را کرده اید.